Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Auxerre

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2005 | Frankrijk, Auxerre

Beste fans, hier een nieuw bericht van deze pelgrim! Ondertussen dat ik hier mijn verslag maak, zit broer Leo en neef Ruud op een terrasje 30 meter verderop. Zij vergezellen mij vanaf gisteren en gaan maandagmorgen weer naar huis, want het werk roept. Sinds Harrie noodgedwongen naar huis moest ben ik geen dag alleen geweest: direkt had ik aansluiting met 3 andere, onafhankelijk lopende Nederlandse pelgrims. `s Middags bij het overnachtingsadres troffen we elkaar elke dag en aten samen of deelden een kamer in een hotelletje, wat ook financieel voordeel opleverde. In de gites kookten we samen en het was gezellig. Ik zal morgen mijn broer de brander en de pannetjes meegeven: heb er slechts 2 maal gebruik van gemaakt, dus dat is te weinig om mee te slepen elke dag. Het tentje heb ik laten overkomen, maar nu ik er 2 dagen mee gelopen heb vind ik ook dat te zwaar; bovendien heb ik nog nergens buiten hoeven te slapen.
Vergeleken met andere tochtgenoten heb ik een flink looptempo, nu na ruim 3 weken heb ik er geen enkele moeite mee om dagelijks 30 km af te leggen. Sinds twee dagen is het gelukkig beter weer geworden en kan ik buiten mijn lunch opeten; diverse dagen was het zo koud dat de handschoenen aan moesten.
De vogels fluiten uitbundig en hoor hier vaak nachtegalen, mezen en nog meer soorten vogels. Ook herten en reeen springen met elegante sprongen door het veld als ze je opmerken. Het groen van de bomen spat eruit en de koolzaadvelden kleuren heldergeel wat vooral goed te zien is in dit glooiende landschap: net of je in een schilderij wandelt. Over twee dagen ben ik in Vezelay wat vanaf de middeleeuwen het verzamelpunt is voor pelgrims uit de noordelijke landen. Ik ga daar waarschijnlijk overnachten bij de nonnen die schijnbaar de pelgrims in de watten leggen. Velen houden daar een rustdag, maar ik ben er al eerder geweest en blijf er waarschijnlijk niet om te passagieren. Wel zal ik er anderen ontmoeten die ik onderweg ben tegengekomen en een kortere {landschappelijk minder moie) weg hebben gekozen.
Harrie, laat je voeten goed genezen, want je had bijna een "Balkenende poot" en als het weer kan dan kom me maar weer vergezellen: het is supergaaf!
Leuk om alle reacties weer te lezen van iedereen, zo voel ik me ook gesteund op mijn weg naar het verre Santiago!

  • 23 April 2005 - 19:34

    Jan Kluijtmans:

    Hallo, Ton
    Ik begin het idee te krijgen, dat ik je onderhand ken: als dat je verwondert, ik ben degene van wie Harrie zegt, dat ik zijn oudere broer ben, hoewel hij is geboren in'39, en ik ben van '41:ra ra hoe kan dat, vraag het Harrie maar! In elk geval voor de nieuwe mail van 23 april, fijn dat je nog geen dag eenzaam hebt hoeven zijn: als die mensen ook kilometers kunnen maken, lijkt me dat allen maar plezant: hoef je tenminste niet de hele tijd om te kijken waar-tie blijft! Die van die Balkenendepoot van onze Harrie vind ik onbetaalbaar: die houden we erin! Overigens is "een Balkenende" hier tegenwoordig de uitdrukking van iemand die 130.ooo Euro's per jaar verdient, of die hij althans op zijn konto krijgt bijgeschreven. Zo, dan blijf je tenminste een beetje op de hoogte van waar men hier in het kikkerland zich zoal druk over maakt. Ik zou zeggen: veel plezier verder, ik wacht met spanning op je verslag over Vézaly. Tot zolang: houdoe, en doe ze de boks op!!!!!!!!!!!!!!!

  • 23 April 2005 - 19:50

    Hans Boetzkes:

    Ha die Ton, ik volg je route na ieder bericht dat je stuurt op de kaart, je hebt nog een heel eind te gaan, maar zoals ik het zo lees heb je er veel plezier in en is het een prachtige ervaring. Ik hoop dat je de hele tocht zo sterk blijft maar dat zal wel lukken. We staan met ons volleybalteam bijna op de 1e plaats in de competitie, dus het zou wel eens kunnen dat je de spierkracht die je nu opdoet, goed kunt gebruiken als we volgend jaar in de 1e klasse spelen ;-)). Groeten en veel wandelgenot!!!
    Hans

  • 23 April 2005 - 20:36

    Bert Kelderman:

    Hallo Ton
    Ik zie dat de pelgrimage je tot nog toe goed af gaat. Je bent al best ver gekomen. Ondertussen zorg ik goed voor je volleybal. We hebben er de laatste keren mee gespeeld, en zie we winnen alles. Die bal heeft het heilige vuur. Met nog 2 wedstrijden te spelen staan we virtueel bovenaan in de competitie. RVC3 staat nog één punt boven ons maar hebben een wedstrijd meer gespeeld. Zo dat weet je ook weer. Veel succes verder met je tocht. Groeten van Bert

  • 23 April 2005 - 20:49

    Rinus:

    Ton,
    het is goed voor de moraal om op 30 km te zitten.maar een keer een tandje minder kan ook. ik wil er wel wat om verwedden dat jij minstens 2 nachten in Vezelay blijft.
    Ton, is het mogelijk de halteplaatsen te vermelden, dat is prettig om je op de kaart mee te volgen. En als er volgend jaar de kruimels nog liggen, hoef ik geen GPS navigatie te gebruiken.
    loop ze!

  • 24 April 2005 - 11:01

    Ties:

    Hoi,Ton de familie is dus evenkomen aanlopen(leo en ruud)leuk toch. Even andere
    (familie) praat.Het gaat je geweldig, zo te lezen, goed zeg.
    Maar dat het zo koud is geweest, dat je handschoenen aan moest doen,
    had ik niet verwacht daar richting spanje.
    Hier zijn verder geen bijzonderheden en moeder wordt op de hoogte gehouden van jou verrichtingen.
    Nou de groetjes maar dan maar weer en veel succes.

  • 24 April 2005 - 18:44

    Marieke:

    Hoi oompie van me ;),

    Wat jammer dat Harrie ' voorlopig' is moeten stoppen, maar fijn dat je genoeg gezelschap onderweg hebt ontmoet. Ik denk dat het wel een band schept dat iedereen dezelfde reis aflegt. Ik volg je berichtjes trouw en vind het nog steeds super knap. Jeetje 30 km per dag? Ik moet er niet aan denken :):):). Heeeele goede en fijne trip,

    Liefs Marieke

  • 25 April 2005 - 12:41

    Harrie En Elie:

    Gisteren je site gelezen en daaruit begrepen dat je 't prima maakt. Je tempo en kilometers worden steeds hoger en meer. Ik doe er alles aan om zo vlug mogelik weer aan te kunnen sluiten. De dokter en de fysiotherapeut hebben een goede klant aan mij. Ook ben ik doorverwezen naar een orthopeed. Ik hoop je straks weer bij te kunnen benen. Frans Kruter is ook weer vertrokken naar 't punt waar hij heeft moetn onderbreken.Als je dit leest zit je waarschijnlijk al in Vezelay. De kaart van Frankrijk ligt open op tafel en wij volgen je vorderingen op de voet. Ton ik mis je kameraadschap en je grappen! Maar ik ga ervan uit dat we nog een lang stuk samen kunnen lopen. Slecht bericht, ik kan nog steeds niet koken! Hou je taai en smeer je kuiten.Groetjes van ons allebei.

  • 25 April 2005 - 13:36

    Tonny:

    Beste Ton,

    Laat je toch lekker verwennen met een massage bij de nonnen Ton.
    Een massage doet wonderen, dat kan ik weten.

  • 25 April 2005 - 17:38

    Marcel Vaticaanstad:

    Hallo Ton,

    Van 't weekend ben ik nog even bij die Balkenende poot geweest, en ik hoop dat ie vlug weer op de been is, en weer weg kan ;-) Nee, geintje, ben blij dat ik ie er weer is, maar weet dat ie niet kan wachten om weer bij je aan te sluiten. Als hij begint te vertellen over julie avonturen beginnen zijn ogen te glimmen, wat ontzettend mooi is om te zien. Ik zou zo bij jullie willen aansluiten, maar er zijn duizend redenen waarom dat niet kan, en de mooiste is de aankomende geboorte van onze zoon eind juni. Het ga je goed, en ik hoop je snel eens te ontmoeten als je weer in het Hollandse terug bent.

  • 25 April 2005 - 18:20

    Leo:

    Ton,

    We (ik en Ruud) hebben echt genoten van die drie dagen. 't was leuk je weer eens te zien en we hebben lekker kunnen roddelen over al de andere familieleden !!!
    Vooral de laatste dag was heel leuk.
    Je tent hangt hier te drogen in de garage en ik zal hem deze week met de andere spullen overdragen aan Martha.
    Ik denk niet dat Rinus je tempo bij zou kunnen houden maar laat ik hem bij deze maar eens uitdagen voor drie (of meerdere) dagen met je mee te lopen !!
    Doe de groeten aan je mede-pelgrims en tot horens of lezens.

  • 25 April 2005 - 18:33

    Moeder Van Lierop:

    Ton,

    Allereerst heel hartelijk bedankt voor je cadeautje !!!
    Ik ben zeer vereerd met het icoontje van Maria Magdalena uit Vezelay !!!
    Het zal heel mooi staan bij de andere icoontjes. Ik ben benieuwd naar je foto's van de heilige mis in de kerk van Vezelay !
    Zo te lezen (en te horen van Leo en Ruud) stap je z'n best vooruit en weet je leuke overnachtigingsplaatsen te bemachtigen.
    Je loopt, hoop ik, toch als echte pelgrim deze tocht ???
    Het is niet de bedoeling dat je de overnachtigingen in de diverse kloosters gebruikt om goeiekoop te slapen maar ook te mediteren en vooral te bidden voor iedereen !!!
    Ik wacht je volgende bericht(en) met spanning en veel interesse af. Het is leuk om ook op deze manier contact met je te houden. Een telefoontje, zoals afgelopen zondag, doet me ook goed; want dan is het fijn om je te horen !
    Heel veel groeten, sterkte en vooral heeeeeeel veeeeeeeel devotie !!!!!
    (Ik heb een vaste internetverbinding op de Vinkenlaan).

  • 26 April 2005 - 09:25

    Rinus:

    Ton,
    je moeder op internet en geen woordje Helmonds, dat moet je goed doen.
    Wat is trouwens je voertaal onderweg?
    Leo kan hoge eisen aan een ander stellen zeg. Als hij het al geen 3 dagen volhoudt, hoe moet het mij dan gaan als jij inmiddels supergetraind bent?
    vr gr
    Rinus

  • 26 April 2005 - 19:13

    Kees - Jacqueline.:

    Ton.
    Zo te lezen gaat het gelukkig prima met je.Je bent al wandelend een heel eind in de goede richting van Santiago en dat dan na zo'n 3 weken. Geniet maar van het natuur "schilderij" en hou vol het gaat goed zo.

  • 27 April 2005 - 08:08

    Marloes:

    Ha Ton,
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin, tijdens je reis. Fijn zeg!
    Tegen de weersverwachtingen in is het hier de afgelopen dagen mooi weer geweest, maar in Frankrijk zag ik alleen maar bewolking op de weerkaart. Niet zo mooi! Heb je veel regen gehad?
    Ik hoop dat je er geen blaren aan hebt overgehouden.
    Ik ben met het loopgips om naar Nijmegen gefietst, dat ging goed.
    Ik kijk uit naar je berichten,
    Groetjes, Marloes

  • 27 April 2005 - 21:43

    Therese:

    we volgen je op de voet Ton, succes met je loop(baan)!

  • 28 April 2005 - 14:50

    Hans R.:

    Ik geleuf de ut rotsvaste geleuf wa broeder Tharcicius ons hi bai gebroagd jauw al zo ver hi doen komme.Allee,alle gekheid op............
    Chapeau,ik volg jouw verrichtingen met belangstelling......ge loapt toch nie dur naor Marrakkech???
    Gegroet Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Auxerre

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 93615

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: