Chalon de Champage - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Chalon de Champage - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Chalon de Champage

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2005 | Frankrijk, Parijs

Met gemengede gevoelens heb ik vanmiddag Harrie door zijn vrouw en broer zien ophalen om thuis te genezen van waarschijnlijk een peesschede ontsteking in een of twee van zijn benen. De laatste dagen heb ik al alleen gelopen en hij is met de trein verder gegaan. Ook de rust heeft het proces niet verbeterd en hij liep zonder rugzak als een kreupel paard. Uiteindelijk vond hij het verstandiger om te stoppen en evt. op een later tijdstip weer aan te haken. Jammer, maar het is niet anders en ik vind het ook rot voor hem; we hebben immers best steun en lol met elkaar gehad onderweg.
Inmiddels zijn hier in de jeugdherberg al 5 Nederlandse pelgrims gearriveerd, die allen te voet zijn, de een nog zwaarder bepakt dan de andere. Het wordt zo langzaam een konvooi dat naar het zuiden trekt en het is nog zo ver! De dagen krijgen langzamerhand een vast patroon: 's morgens om 8 of 8.30 u. op pad om naar gelang de afstand (25 à 30 km) 's middags bij de overnachtingsplaats aan te komen, boodschappen doen en 's avonds om 21.30 à 22.00 u. te bed. Onderweg en voor het slapen kom je vogels van verschillend pluimage tegen waartegen je je verhaal kwijt kan of hen tegen jou. Ik heb nog geen klagen over mijn gezondheid en voel dat de buik al slinkt (ge kiekt nie goet op de foto Kees, koup mar ne neien bril). Tot de volgende keer en de groeten van pelgrim Ton

  • 16 April 2005 - 18:16

    Martha:

    He Ton, wat jammer voor je, hopelijk kan Harry na een rustperiode weer met je mee. Sluit je je nu bij het konvooi aan of loop je alleen. Ik wens je in ieder geval sterkte met de nog lang voettocht.
    Liefs Martha

  • 16 April 2005 - 22:19

    Harrie Schaijk:

    Ik hoop dat Harrie toch ook voldoende aflaten heeft verdiend. Zing maar eens extra in de volgende kloosters voor hem. Serieus, wel jammer voor hem, echter binnenkort sluit hij wel weer aan.!!
    Hou je taai en de groeten!!

    Harrie

  • 17 April 2005 - 05:15

    Willy Van Eijk:

    groetjes van alle portiers van het Elkerliek.
    Wij wensen jullie veel succes met de pelgrimstocht.

  • 17 April 2005 - 08:24

    Marjo En Theo:

    Hoi Ton, als jij toch zo'n lichte rugzak hebt, had je harrie ook even op je rug mee kunnen nemen,zeker nu het eigen gewicht aanzienlijk geslonken lijkt. Je wilt toch ook niet zeggen dat er pelgrims zijn die jou inhalen! Zo'n jonge vent.
    Geintje..veel plezier en sterkte.

  • 17 April 2005 - 09:31

    Harry En Elie:

    Die broer van mij heeft me heel confortabel naar huis gereden.Ik probeer zo vlug mogelijk te revalideren, dusik ga toch maar naar de dokter. Ik heb al lekker gebubbeld,dat heeft me goed gedaan.Ik hoop over niet al te lange tijd weer samen met jou door de velden te tijgeren. Extra waarschuwing!!!!! Pas op voor de kist! Je makker in 't goede. Houdoe.

  • 17 April 2005 - 11:29

    Jo & Leny Veldpaus:

    Jammer dat Harrie moest afhaken,omdat hij problemen had met zijn voeten, Harrie probeer dit van je af te zetten en weer snel te genezen, zodat je deze tocht weer kunt hervatten.
    Ton wij wensen je veel sterkte en vele mooie loopkilometers, groetjes van Leny en Jo

  • 17 April 2005 - 17:43

    Jacqueline En Kees.:

    Beste Ton.Wat jammer voor je dat Harrie moest afhaken.Maar zo te lezen zijn er meer die richting het zuiden gaan. Misschien kun je daar bij aan sluiten. Wij blijven je volgen.Heel veel succes met het lopen.

  • 17 April 2005 - 19:43

    Rinus:

    Ton,
    jammer voor Harrie en jammer voor jou.
    succes verder; laat spoedig wat van je horen, want je beschermheer is nu weg
    Rinus

  • 18 April 2005 - 07:18

    Tonny Fransen:

    Ton, geen loopmaatje meer!
    Jammer, dan maar solo. Het nadenken schiet misschien nu wel beter op.
    Volhouden Ton.

    Groetjes.
    Tonny

  • 18 April 2005 - 10:34

    Luurt:

    ton wij wensen je veel sterkte nu je in je eentje verder moet,maar ik weet dat dit ook alleen kunt volbrengen

  • 18 April 2005 - 18:48

    Leo En Ruud:

    Ton,

    Heel jammer dat Harry heeft moeten afhaken. Maar met een dergelijke blessure kon hij ook niet anders. Getuige zijn verhaal verwacht ik zeker wel dat hij later weer bij je aan zal haken om vervolgens samen met je Santiago te bestormen.
    Trouwens, de vacature van Paus is nog vacant dus als je wil.............
    't sollicitatieadres heb ik effe niet bij de hand maar als je schrijft naar 't Vaticaan te Rome dan komt 't wel aan.
    Succes de komende periode.
    Wij komen je wel een duw geven deze week en maken er samen een leuk weekendje van.
    Ook bij deze de hartelijke steun van ons moeder; de kaars bij d'n heilige Antonius brandt nog steeds !!!
    Sterkte broertje !!

  • 18 April 2005 - 21:16

    Ties En Ellen:

    Hallo Ton,
    Rot dat het nu zo voor jou
    en Harrie gelopen is. Hopelijk geneest het voorspoedig , zodat hij
    misschien weer mee kan lopen. In ieder geval heel veel plezier het weekend met je broer en je neef.
    Verder de hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 19 April 2005 - 18:01

    Harry En ElieB:

    Beste broeder Ton,van mijnfysiotherapeut heb ik gehoord,dat het nog wel 4 weken kan duren voor de ellende over is.Morgen spreken we de zaak opnieuw door.Volgens hem zijn mijn schoenen de boosdoeners. Te zwaar voor mijn tere onderdanen.Ik geef de moed niet op en met een team sportbegeleiders erbij, moet 't lukken. Ik denk nog dikwijls aan 't plezier dat wij hadden in ons armoedige pelgrimsbestaan.Wij zullen voor je duimen, en ik kom eraan!!!!

  • 21 April 2005 - 12:10

    Chris Nicol:

    Beste Ton
    Maak er toch wat moois van je zult vast wel wat van die mooie madamekes tegen komen die je telkens enkele kilometers vergezellen
    hou je taai
    groetjes chris&nicol

  • 21 April 2005 - 17:00

    Willie En Gerard:

    Liefste bruur, jammer dat je even alleen moet lopen, maar ik hoor dat er meeloupers onderweg zijn, hopelijk hebben die weer snuupkes bij. Nog veel sterkte met het lopen, we denken aan je.de mierlose fam.

  • 22 April 2005 - 11:22

    Richard:

    Ha Ton,
    Ik had niets anders verwacht t.a.v je gezondheid! Waarschijnlijk loop je ook weer terug (scheelt je een teinkaartje en ge bent d'n eerste Helmonder die heen en terug loopt. Ze zullem jou dan hier met vlag en wimpel binnen halen en de krant vol schrijven. Ton ge weet wat ik altijd zeg Ge moet niet aan een dooi paard gaan trekken! Jammer voor hem maar ge moet vooruit en alleen maakt men veel sneller contact met anderen is mijn evaring. Geniet van de voettocht en ik zal wel werken voor de centjes.
    Groetjes Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 93616

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: