Het is weer leuk lopen - Reisverslag uit Ruitelán, Spanje van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Het is weer leuk lopen - Reisverslag uit Ruitelán, Spanje van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Het is weer leuk lopen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2005 | Spanje, Ruitelán

Hier in dit kleine bergdorpje, waar meer ruines dan huizen zijn, zag ik al aan de buitenkant dat er internet was: een satelietschotel met een zender vastgemaakt aan de herberg. Meer dan in Frankrijk heeft men hier een goed GSM-bereik en meer internet dus.
Nou, het lopen is gelukkig weer leuk geworden, want de wegen zijn paadjes in de bergen en het uitzicht vergoed ook veel, ondanks de inspanning om er te komen (1500 m.) Maar intussen zijn mijn beenspieren wel zo geoefend dat dat geen extra pijn meer doet. Het landschap lijkt wat op dat van de Vogezen, maar dan veel droger, heter en een totaal andere vegetatie. Veel geurende struiken en bloemen, echter er zijn maar weinig dieren te bespeuren, behalve dan de ooievaars die overal hun nesten plaatsen: op hoogspannings- en zendmasten en natuurlijk de kerken.
Op een van de foto´s zie je dat ik het steentje, dat ik van huis heb meegenomen, in de stam van het Cruz de Ferro plaats: het is de (geestelijke) last die daar wordt achtergelaten als je naar Santiago gaat.
Enkele dagen ben ik behoorlijk aan de schijterij geraakt en de eetlust was ook weg; nou dat mag niet te lang duren, want en 30 km op een dag en niet eten dat spoort niet. Inmiddels is mijn Spaans zodanig dat een doosjes Loperamide dus zo gehaald is, en dan keren ook de krachten weer terug.
De laatste weken loop ik regelmatig op met een echtpaar uit Annecy en Christine uit Grenoble die in Le Puy zijn gestart begin mei. Niet dat we de hele dag samen zijn, maar ´s middags en ´s avonds drinken en eten we in de plaatsjes waar we verblijven.
Zonet de planning even bekeken en als alles meezit kom ik a.s maandag of dinsdag in Santiago aan en hiermee realiseer ik me dat het einde in zicht is. Maar voordat het zover is nog even genieten van de komende etappes in Galicie.
Allen de groeten, Ton

  • 21 Juni 2005 - 16:59

    Harrie Schaijk:

    ton,
    Niet te technisch worden met je internet. Verder begint je kennis van ziekten wat te vervlakken, als ik dit zo lees. Maar goed dat je sterk genoeg bent om nog wat ander werk te doen!

    De groeten en wandel ze!!

  • 21 Juni 2005 - 17:59

    Lambert Verhoeven:

    Hallo ton, ik lees dat je bijna op ut eindpunt van je wandelreis bent en dat alles nog steeds goed gaat.
    Ik wens je dan ook nog un paar fijne wandeldagen toe en geniet er nog van
    vele groeten en tot ziens

  • 21 Juni 2005 - 19:07

    Harrie En Elie:

    Beste broeder Antonio Hollandesie,met deze oproep had ik je in de refugo zo aan de telefoon. Fijn je weer even persoonlijk te hebben kunnen spreken en gelukkig gaat alles goed! Je poeperajo of weet ik hoe ze dat noemen begint langzaam aan weer beter te worden. De aankomst a.s. maandag of dinsdag in Santiago is eerder dan ik had verwacht. Het ga je goed en hou je taai. Tot ziens.

  • 21 Juni 2005 - 20:10

    Marloes:

    Haa Ton,
    Nu het einde in zicht is, loop je vast wat lichter. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Heb je nog nieuwe ingevingen opgedaan of ideeen gevormd over wat je de komende tijd nog graag zou willen doen?
    suc6 ik denk aan jou, zeker met die hitte.
    Liefs, Marloes

  • 21 Juni 2005 - 20:18

    Rinus:

    nou Leo, je begint al aardig op Ton te lijken!

  • 22 Juni 2005 - 07:37

    Dorrie:

    Ha ton,
    Ik hoorde gisteren bij ons pap en ons mam dat je gebeld had en dat het af en toe toch erg zwaar is. Als je maandag of dinsdag in Santiago aankomt geniet dan wel nog een paar dagen van de omgeving daar! Rust even lekker uit voordat je weer terug naar Nederland komt. (Nederland loopt niet weg!) De foto's zien er in ieder geval erg leuk uit en je kunt zien dat je wat kilo's kwijt bent geraakt.
    Nou, succes met de laatste kilometers.

  • 22 Juni 2005 - 11:39

    Ambulances Vaker Op Tijd:

    Woensdag 22 juni, EINDHOVEN – Het moet afgelopen zijn met de overschrijding van de aanrijtijd (vijftien minuten) van ambulances in de regio. Daartoe zet de regionale ambulancezorg op korte termijn onder meer ’solo-verpleegkundigen’ en speciale auto’s voor geplande ritten in.

  • 22 Juni 2005 - 14:49

    Rob Boudewijns:

    HoiTon, knap van je, ga zo door.
    Succes met de finish volgende week.
    Schijterij gaat vanzelf wel weer weg. Overal schijt aan hebben, dat loopt het beste.
    Groetjes en sterkte van Rob B

  • 23 Juni 2005 - 12:11

    Ad En Elly:

    Wat een prestatie,al eerder gezegd:PETJE AF.Ook Ad is onder de indruk dat je het (bijna) volbracht hebt.Ik vond van mezelf de 4daagse al knap,maar jij overtreft alles.Een reis die je nooit meer vergeet,

  • 23 Juni 2005 - 20:04

    Gerard En Willy:

    ton fijn dat het zo goed gaat,kijk uit dat je santiago met die snelheid niet voorbij loopt.geniet nog een paar dagen van je vrijheid en tot ziens in nederland.groetjes en veel liefs.

  • 24 Juni 2005 - 08:27

    RYANAIR:

    vliegt van Valladolid naar Charleroi voor 40 euro

    dan ben je snel thuis .....

  • 24 Juni 2005 - 12:14

    Marianne:

    Hallo Ton
    Loop jezelf en je gezondheid niet voorbij in de laatste week. Heel veel sterkte met de laatste kilometers. Maar probeer toch nog volop te genieten. Groeten en hopelijk nog tot het volgende mailtje.Overigens zal ik je mailtjes wel missen als je in Santiago bent aangekomen.Of blijf je ermee doorgaan?

  • 25 Juni 2005 - 11:51

    Pauline Hoff Seh:

    wat leuk dat je al zo lang op weg bent naar compostello.heb je onderweg redelijk weer gehad? we hebben je site hier op de seh bekeken en vinden het hardstikke leuk! veel succes met je tocht en een goede aankomst in santiago en van ons allen de hartelijke groeten!!

  • 27 Juni 2005 - 08:52

    Tonny:

    Ben zelf met vakantie geweest en lees nu dat je bijna de finish hebt bereikt.
    Succes Ton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ruitelán

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 883
Totaal aantal bezoekers 91956

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: