Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Reims

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2005 | Frankrijk, Reims

Gistermiddag aangekomen in de kroningstad van de Franse koningen en voor twee nachten onderdak gekregen in het klein semenarie St Sixt, die vele kamertjes vrij hebben vanwege het gebrek aan roepingen. Voor brave pelgrims als wij een ideale uitvalsbasis om de stad te bekijken en de nodige zaken (internet, gsm kaart kopen, etc.) bij te werken. Even in het kort samenvatten wat na Namen is gepasseerd. De abdij van Leffe heeft geen brouwerij (het bier wordt elders geproduceerd) doch wij waren van harte welkom en hebben `s avonds met de in witte pijen geklede monniken in de koorbanken in het frans meegezongen. De volgende dag een stuk het Maasdal gevolgd en toen het binnenland ingestruind. Dat was klimmen en dalen over rotsen en langs een meanderend riviertje. De eerste regen begon te vallen en door het slijk van de bospaden schoten we niet erg op. Pas om 19.30 u. kwamen we bij een B&B adres aan. Harry ziet overal natuursteen en vindt een dorp met alle huizen in "rouge royal" (dit voor de kenners). De volgende dagen door het dunbevolkte Ardense landschap gelopen, waarbij mijn metgezel Harry last kreeg van zijn voeten en noodgedwongen een dag de bus heeft genomen. De rust en het ontbreken van het jachtige verkeer doen weldadig aan. Op de plaatsen die we aandeden zijn we altijd vriendelijk geholpen met het zoeken naar een slaaplaats. De burgemeester van Chateau-Porcien bv. kwam op zondagmiddag persoonlijk naar de Mairie om de sleutel van de plaatselijke judozaal te halen en deze voor ons te openen. Ook hebben we in een caravan op een camping overnacht. De hartverwarmende reaktie`s van jullie die ons steunen doen ons goed. Bedankt moeder voor de zak snoep: die is nog niet op; Leo: de condooms zitten nog in de verpakking; Hans: het Haagje leert zichzelf voeden, dus geen zorgen; Elie: Harry heeft een nieuwe krijtgroeve gevonden, maar nog geen fossielen; Tonny F.: lief zijn voor de jongens, want dan word je goed verwend; Jaap en Ruud: ik moest bukken toen de Mirages overvlogen; de buurt: bedankt voor de goede zorgen thuis en het alarmsysteem. Deze week hebben we de eerste zwaluwen gezien en om hiermee passend af te sluiten: une hirondelle ne fait pas l`été.
Groeten, Ton en Harrie

  • 13 April 2005 - 10:16

    Tonny Fransen:

    Beste Ton,

    Lief ben ik toch altijd voor de jongens of beklaagt er zich eentje?
    Jullie liggen toch wel goed bij de kloosterlingen, pastores en burgemeesters. Komt het door de Helmondse Charme?
    Volhouden jongens en veel plezier met elkaar.

    Tonny

  • 13 April 2005 - 14:03

    Rinus:

    Ton en Harry,
    jullie schieten goed op!
    Ton, dus uiteindelijk toch in een seminarie beland?
    na "habemus papam' is misschien wat meer toegestaan?
    Rinus

  • 13 April 2005 - 16:49

    Jhjckluijtmans@prettel.nl:

    Lieve jongere broer en Ton,
    Hier schrijft je oudere broer, die eergisteren de laatste van 35 bestralingen door zijn donder,maar ook door zijn edele delen gehad heeft:ik durf het hier wel te vertellen,kan me niet schelen wie het nog meer leest, dat ik meteen na die laatste behandeling een potje onbedaarlijk heb moeten janken; blijkbaar was de branie die ik al die weken tentoongespreid had, toch maar om mezelf bij mijn spaarzame haren overeind te houden, en dat heeft gewerkt totdat het ook echt niet meer hoefde: toen kwam allle opgekropte spanning er ineens uit. Irma was maandag in Tilburg, zodat iik thuis mijn ei niet kwijt kon, maar gelukkig zijn Nadia en Koen me komen ophalen, recht van hun werk, en hebbenzij me meegenomen naar Tilbo-stad, waar ik samen met Irma tot dinsdagavond ben gebleven, waarna Koen ons weer thuis heeft afgezet. Maar waar ik nou eigenlijk voor in de pen geklommen ben is, om jullie, en vooral mijn jongere broer, die ook wel betere tijden gekend heeft, te laten weten dat ik hem zeer bewonder: je flikt het ze toch maar: hou vol, jongen, maar luister wel naar je lijf, want anders kom je jezelf wel tegen. Al doe je er voor mijn part een half jaar over, probeer het wel te volbrengen, maar wees wel lief voor jezelf, want anders ga je het niet redden; ik duim voor jullie!!!! Groeten, ook van Irma,je oudere broer Jan

  • 13 April 2005 - 20:09

    Harry:

    hee pa moet van Nikki zeggen "VET COOL GAAF" (is me buurmeisje). Maar ut begint een beetje op te schieten bij ullie. nog ff een stukkie France en dan ben je er bekant al.hahaha....
    groetjeSz
    Harry en Nikkkii.

  • 13 April 2005 - 20:44

    Elie:

    Jullie hebben het geweldig gedaan. Na deze rustdag gaan jullie er weer tegenaan.Jullie hebben de Champagne toch niet links laten liggen? De kaarsjes branden iedere dag bij de reisicoon.Liefs en laat zien dat jullie niet uit kreupelhout gesneden zijn!

  • 14 April 2005 - 20:59

    Ria Pingen:

    Beste Ton en Harrie,
    Als jullie zo doorlopen ben je al heel snel halverwege Frankrijk. Ik hoop dat het weer goed blijft. Je loopt in ieder geval naar de zon en dat kan ook nog wel afzien worden. Ik heb echt bewondering voor jullie, maar over een weekje vlieg ik toch lekker over jullie heen naar Portugal.
    Groetjes en volhouden!!
    Ria

  • 16 April 2005 - 08:46

    Dorrie:

    Ha Ton en Harry,
    Jammer dat ze geen leffe brouwerij hadden! Leuk om te lezen dat hullie in zoveel verschillende gelegenheden geslapen hebben zoals de caravan. Veel plezier nog!

  • 16 April 2005 - 15:04

    Ties:

    hallo ton en harrie,
    ook wij zijn eens gaan kijken op jullie site.
    het heeft even geduurt voordat wij de computer ter hand hebben genomen.
    het is mooi te vernemen dat het jullie goed gaat.
    wij volgen jullie route
    met veel interesse.
    heel veel succes en de groeten van ties, ellen,dorrie, robert, bart en marjolein.

  • 16 April 2005 - 15:31

    Kees Van Hemmen:

    Hé, mannen,

    Ik zie dat je er in elk geval nog niet magerder op geworden bent Ton," en dè oew skon box nog nie afzakt ", maar alee, veel succes gewenst verder, mooi om jullie avonturen te lezen,

    de reutel Kees

    P.S.Thijs z'n avonturen blijven ook geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 93664

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: