De hitte slaat toe - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu De hitte slaat toe - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

De hitte slaat toe

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2005 | Frankrijk, Parijs

Hoi allemaal,
Nog twee dagen lopen en ik ben aan de voet van de Pyreneen. Onderweg kom ik nu vele rugzakkers tegen met dezelfde bestemming of die een gedeelte van de route volgen. Het is dus wel gezellig met iedereen zo te kletsen, alleen wordt het lastig als links een duitse en rechts een franse man of vrouw zit en vaak kunnen de duitsers de franse taal niet goed dus probeer ik dan te vertalen en raak ik in de war: dan begin ik maar in het engels en als het dan niet lukt heb ik nog altijd mijn Helmondse dialect!
Het is sinds afgelopen zondag elke dag warmer geworden en dat loopt niet meer zo fijn. Het is hier heuvel op en heuvel af en in de volle zon is het afzien; mijn zakdoek wring ik vele malen per dag uit.
Nu is het tropenrooster dus ingegaan en is iedereen in de gite om 06.00 u. op om bij daglicht te kunen vertrekken, want dat is het aangenaamste deel van de dag en vaak zijn de etappes een 25 à 30 km. Ik ben blij (en meestal lukt dat wel) om voor 14.00 u. op de bestemming aan te komen; dan de douche in en het vele zout afspoelen. De rest van de dag rustig aan, vocht bijvullen en kijkeb waar te eten of zelf met evt. anderen een maaltijd te bereiden in de keuken van de gite.
Het onderweg zijn zo geeft een ontspannen gevoel en doet je goed, daarom is het inderdaad goed om te stoppen met werken zoals Jaap ook al zei. Geen zorgen aan je kop en als het gelukt is om een slaapplaats te regelen en het eten en drinken ook nog niet teveel moeite kost dan is de dag alweer gevuld. Echt basic dus.
Nu moet ik binenkort het spaans woordenboekje dat ik van Harrie Kluytmans heb mee kunnen nemen gaan gebruiken; wel fijn dat Ria al wat les geeft, maar er kunnen altijd nog onverwachte vertalingen nodig zijn en die vind ik dus in het boekje van 2 bij 3 cm en 1cm dik.
Gelukkig Hans, en de andere volleyballers dat we niet zijn gepromoveerd: nu kunnen we weer het volgende seizoen in de voorste gelederen blijven spelen.
Nou, tot een volgende keer en iedereen de groeten!

  • 27 Mei 2005 - 16:06

    Harrie En Elie:

    Leuk weer een nieuw bericht te kunnen lezen, wevolgen je op de voet en houden van dag tot dag bij waar je zit. Het is op het ogenblik hier ook erg heet 30 graden in de schaduw,maar het zal an korte duur zijn want de barometer loopt al een heel stuk terug. Martha zal waarschijnlijk in de regen moeten fietsen op haar nieuwe fiets. Het Spaanse routeboekje licht voor je klaar met 'n zak snuupkes. Het ga je goed en tot hrens, groeten van Henricus

  • 27 Mei 2005 - 17:48

    Harrie En Elie:

    Ik heb het licht niet uitgevonden,maar doe het graag met het ligt aan.[zal wel door de hitte bevangen zijn geweest] Tot horens. Henricus.

  • 29 Mei 2005 - 18:23

    Marianne:

    Hallo ton.
    De hitt heeft de afgelopen dagen hier ook toegeslagen.Met een temperatuur van 32 graden hier,kan ik me een beetje voorstellen hoe zwaar het is om je dagelijkse portie kilometers te lopen.Let op dat je je hoofd (en nek) goed beschermd anders loop je nog een zonnesteek op.Je zult je het bijna niet kunnen voorstellen maar er word zelfs op de Helmondse zaterdagmarkt over je gesproken!Op de groentemarkt hoorde ik een standhouder tegen een klant vertellen dat jij een website had over jouw voettocht en dat die beslist de moeite waard was om te lezen.Ze missen je dus wel op de Helmondse markt. Fijn om te weten dat ze je toch volgen.
    Veel sterkte met de bergen,de zon en met je mede pelgrims. Groeten .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 93665

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: