Even op adem komen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Even op adem komen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Even op adem komen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2005 | Frankrijk, Parijs

Ja, dat was wel nodig een rustig wandeldagje vandaag na enkele pittige dagen.
Vanwege de Hemelvaartdag heb ik dus op tijd maatregelen moeten nemen om voldoende eten en drinken in te slaan in een dorp of stad waar ik als laatst op woensdag doorkwam en dan niet tussen 12.00 en 14.00 u. omdat dan de winkels gesloten zijn! Ook met deze dagen hebben de mensen een lang weekend en toen ik belde voor de gite in Gargilesse was deze al "complet"; ik kom vanmiddag wel persoonlijk bij jullie op het bureau zei ik in mijn beste frans en stopte de rugzak vol met voor 2 dagen voeder en hing er nog 2 baguettes aan vast. Nou, door het gewicht voelde ik mijn voeten bijna niet meer toen ik om 17.00 u. bij de pigeoniere (duiventoren) arriveerde, waar de dames nog aanwezig waren. Jaloers keek ik naar de mooie gite die pal naast het kasteel stond en waar snaarmuziek uit klonk. De enige keus was een hotel of een chalet op de camping enkele kilometers verder. Nou die twee kunnen er ook nog wel bij dacht ik en zo waren het die dag toch nog 42 km geworden.
De volgende dag ging ik al een stuk minder zwaar bepakt en vol goede moed op weg om de vallei van de Creuse te gaan volgen een 27 km lang stuk natuur met een * geclassificeerd. Het forse stijgen en dalen langs de rivier, waarbij sommige stukken erg glad waren van de modder heeft me erg veel energie gekost. Maar het moet gezegd worden dat het de moeite waard was om op de diverse "pointe de vue" te komen wat een prachtig panorama opleverde. In Crozant logeerde ik in pension-café-restaurant "de zonnestraal" en de maaltijd heb ik me goed laten smaken daar.
Mijn voeten hebben het tot heden goed gehouden, wat mogelijk het gevolg is van de voetbalsem van Lia Roosen die ik de dag voor vertrek in Helmond nog heb gebruikt; da's zo'n sterk spul dat ik het reserve setje nog niet heb hoeven aan te breken.
Zo nu weer bijgepraat en wens ik mijn zwager Rinus veel oefensessies met zus Marianne toe zodat zij samen ook nog eens mijn tocht kunnen overdoen.
De paus mag goed voor zijn vrouw en schoonvader zorgen en zet op tijd het badwater warm als de vroedvrouw komt.

  • 06 Mei 2005 - 14:22

    Harrie Schaijk:

    Had toch wat aandacht besteed aan de dames in de duiventil!!!

  • 06 Mei 2005 - 15:10

    Leo:

    Ton,

    't gaat wel erg crescendo !!
    Het is geen wedstrijd ! Gun jezelf de mooie plekken en geniet van de omgeving.
    Van 39 naar 42 km. per dag gaat wel een beetje lijken op zelfkastijding. Je begint al echt op een echte pelgrim te lijken.
    Als je in september dit tempo aanhoud dan loop ik wel alleen !!
    Ik ben het helemaal eens met Harrie, je moet die dames weten te bewerken, dan laten ze je heus wel toe in hun duiventil. Ben eens een keer charmant ... en besteed op zo'n moment eens wat tijd om ze ervan te overwegen hoe een leuke pelgrim je bent (?!)
    Ton, veul pret nog !!!
    Ik verwacht niet dat Rinus nog komt.
    Marianne wel !

  • 06 Mei 2005 - 17:04

    Schoonvader V.d.Paus:

    Eergisternog op bezoek geweest bij 't Vaticaan, bij onze Ellis. Ja de Eminentie heeft goed zijn best gedaan. Ze komt er rond voor uit!Vandaag heb ik voorElie gekookt, ei met tomaat en ham. 3 sterren. Geslaagd met certificaat! Morgen zal ik me weer met 't keukengebeuren bezighouden, zodat jij straks geen klagen hebt. De trein raast wel flink door zeg!Zoals je weet gaat 't spoor recht naar 't zuiden.Wij kijken mee op de kaart. Het ga je goed en hopelijk tot gauw!!!!!

  • 06 Mei 2005 - 18:14

    HansR:

    Ha,maat....Onkruid blijkt toch moeilijk te vergaan,soms is het leven TUFF.Volg je schreden met belangstelling....bedankt voor die prachtige foto,waarschijnlijk een Simca Aronde uit de 60-er jaren.Goei spulleke voor je voeten begrijp ik en als het op is kom ik een nieuw potje brengen,laat maar weten wanneer het zover is. Bon chance et au revoir

  • 06 Mei 2005 - 18:23

    Lia R:

    Hallo Ton
    Leuk te horen dat het goed gaat met je en dat je al lekker opschiet,.Je verhalen zijn ook leuk om te lezen.Ik heb Hans nog niet zover dat hij dat ook gaat doen ha..ha.. Nou Ton als je het leuk vind dan mag je als je terugbent bij mij een keer in de stoel plaatsnemen voor een lekkere voetbehandeling.Dat heb je dan ook wel verdiend.groetjes Lia Roosen

  • 06 Mei 2005 - 21:58

    Rinus:

    Ton,
    hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen mij vandaag 3x te bellen vanwege mijn verjaardag (ik schat 2 keer vanuit een telefooncel). Jammer dat het niet lukte.
    Veel wandelplezier nog.
    PS ik begrijp van Leo's reactie dat er voor mij een plaatsje vrij komt in september
    Rinus

  • 08 Mei 2005 - 17:13

    Vierdaagse Van Nijmegen:

    Geachte heer Van Lierop,
    u kunt bij ons een gratis wild card krijgen.
    zo'n training voor de Vierdaagse van juli a.s. hebben we nog van niemand gezien.
    s.v.p. uw emailadres sturen aan organisatie@vierdaagsenijmegen.nl
    Het Bestuur .

  • 08 Mei 2005 - 17:14

    Vierdaagse Van Nijmegen:

    Geachte heer Van Lierop,
    u kunt bij ons een gratis wild card krijgen.
    zo'n training voor de Vierdaagse van juli a.s. hebben we nog van niemand gezien.
    s.v.p. uw emailadres sturen aan organisatie@vierdaagsenijmegen.nl
    Het Bestuur .

  • 09 Mei 2005 - 09:15

    Tonny:

    Ja, ook de Fransen hebben een lang weekend genoten.
    Ton, ik lach regelmatig om je schrijfstijl. Er zit behoorlijk wat humor in je verhalen.
    Succes met je voeten.
    Tonny

  • 09 Mei 2005 - 16:40

    Marcel:

    ton waar staat de auto ik denk dat deze te verkopen is aan kees (hejutog).
    o ja ik moet de hartelijke groeten van enkele zusters en de portiers van het elkerliek .
    au revoir

  • 09 Mei 2005 - 17:34

    Harrie Schaijk:

    Rinus,

    kun jij ervoor zorgen dat het bestuur van de vierdaagse een bericht niet twee keer verzendt?????????????????
    Groeten, ook aan Ton!!

  • 09 Mei 2005 - 18:19

    Marianne:

    Hallo Ton
    Voorlopig ligt mijn snelheid nog een stuk lager dan die van jou. Waar ik een hele dag mee bezig ben, doe jij in een paar uurtjes. Maar desalniettemin het gaat vooruit. Nog twee etappes en we hebben de zuidelijke helft van het Pieterpad afgerond.
    Ik hoop voor je dat de overnachtingen je voor niet al te veel problemen zullen plaatsen.
    Overigens mis je morgen 10 mei wel het gebak en de worstebroodjes(heb ik vandaag veel gebakken).
    We zullen aan je denken en wie weet kom je wel een boulanger tegen. Groetjes en loop ze met zin.

  • 09 Mei 2005 - 18:48

    Leo:

    Ja,ja,

    Zo kom je er nog eens achter dat Rinus in 't bestuur van de Nijmeegse vierdaagse zit !!
    Had ik niet achter hem gezocht.
    Ik heb hem wel een voorstel gedaan om met ons mee te lopen in september. Ben benieuwd !
    Ton, we gaan morgen lekker genieten van de worstenbroodjes van Marianne !! Ik heb gehoord dat Rinus de soep heeft gekookt !
    We zullen je missen (!?)
    We verwachten je eigenlijk wel op de 21e !!!
    Geniet er maar van !!

  • 10 Mei 2005 - 00:37

    Chris Vincent:

    beste ton
    alles oke volgens de berichten wel en aan de foto met de biefstuk tezien
    niet slechhhht hou vol en als je nog een keer een dame van het zkh tegen komt altijd haar naam onthouden kan altijd van pas komen haha nou tot de volgende stop
    groetjes chris nicol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 93714

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: