Blind date - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu Blind date - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van tonvanlierop - WaarBenJij.nu

Blind date

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2005 | Frankrijk, Bergerac

Ja, het was even spannend wie ik zou ontmoeten in Bergerac; de pastorie, waar ik 's middags mogelijkheid om onderdak vroeg zei me: "Tussen 17.00 en 17.15 u. wordt je bij de kerk opgehaald".
Nou, dus ik maar kijken naar alle leuke vrouwtjes die langs kwamen en mij maar niet aanspraken. Uiteindelijk kwam er een man naar me toe en zei: "Gooi je rugzak maar in de kofferbak en dan gaan we naar mijn huis".
Blijkt hij me toch een 4 km buiten de stad in een landhuis te wonen, waar ik nota bene nog langs was gelopen! Toen dacht ik nog: nou Ton, een duik in het zwembad zou wel lekker zijn, en jawel hoor het gebeurde dus echt wel.
Onderweg al de man gevraagd om een nacht langer te kunnen blijven om internet bij te werken, de stad te bekijken en een dag rust te nemen. Dat was geen probleem en ook het gebruik van het zwembad niet, want vanmorgen juist uit bed weer enkele baantjes getrokken.
De laatste week heb ik in een vrij dunbevolkt gebied gelopen, veel door bossen, velden en een enkel dorpje.
Ben onderweg wel verschillende keren door mensen gevraagd of ik wat wilde drinken en meestal ging ik daarop in, omdat het de dag breekt en je weer wat aanspraak hebt. Bij een verlaten huisje kwam er plotseling een vrouwtje met krukken de deur uit gestrompeld en nodigde me uit voor de koffie. Ze vond het jammer dat ik zo vroeg op de dag langs kwam, want anders had ik moeten blijven eten en slapen. Alleen leven met 1 been is natuurlijk niet gemakkelijk en is een plotse gast uit Holland een aangename tijdsbesteding.
In Perigieux heb ik 's middags en 's avonds diverse medepelgrims ontmoet van soms weken geleden en dus de nodige verhalen komen dan los. Het lijkt dan net een klein, zich voortdurend verplaatsend dorp, met ieder zijn eigenaardigheden.
Met mijn voeten gaat het nog steeds goed: heb weinig last van blaren of ander ongemak tenzij ik niet teveel op een dag loop, want dan krijg ik kramp in mijn voetspieren. Het is te merken dat ik al in zuidelijk Frankrijk ben: het is hier droger en de temperaturen zijn nu nog aangenaam om te lopen.
Maar vandaag blijf ik dus in Bergerac en wordt om 17.30 u. met de auto weer opgehaald door het gastgezin.
Morgen wil ik de route naar het zuiden weer oppakken en zal voordat ik in Spanje ben in St Jean Pied de Port zeker 1 dag rust nemen.
Blij te lezen dat bij jullie allemaal goed gaat (behalve met de ongelukkige Harrie Kluytmans) en dat er goed gefeest is, en nog gaat worden a.s. zaterdag met het 25 jarig huwelijk van Leo en Marjo. Beste familie zorg dus voor een goed optreden!
Volgende week gaat de buurt een weekend naar Groningen en wens ze goed weer en weer veel lol: ik had graag meegegaan.
Ook de andere fans gegroet en tot mails als ik in de gelegeheid ben.

  • 17 Mei 2005 - 09:20

    Harrie Schaijk:

    Wat tref je 't weer!!
    Groet

  • 17 Mei 2005 - 09:28

    Jet Vd Tillaart:

    Je gaat als een speer, geweldig! Pa volgt je op de voet (figuurlijk natuurlijk, want die voeten zijn niet alles). Het ga je goed.

  • 17 Mei 2005 - 09:36

    Rinus:

    Ton,
    onderweg een drankje. pas op he, het kan wel eens alcohol bevatten....
    je wordt een luxe reizende pelgrim: landhuis, zwembad, taxi. Ton, ik herken je niet meer !!
    Maar in St Jean Pied de Port gaat het beginnen. Is dat een centraal verzamelpunt van de wandelaars uit Italie, Oostenrijk, de balkan et cetera?

  • 17 Mei 2005 - 09:57

    Giel:

    Wat een tegenstellingen, de ene dag in een villa verblijven en de volgende dag achteraf met de Fransen buurten.
    Nu merk ik dat je niet enigste bent die naar Santiaga loopt, een paar kennissen zijn eind vorige week aan de tocht begonnen op het punt waar jij nu ongeveer bent. Waalrese mensen, goei volk dus.
    Nou verder genieten van het Spaanse land. succes!

  • 17 Mei 2005 - 10:02

    Willie:

    ha die ton
    het gaat snel met je daar in frankrijk, we hebben je wel gemist bij het fietsdagje van ons moe,maar het vroege sms-je was leuk.de fam.is nog steeds hecht na die dag.we oefenen z,n best de polonaise voor komende zaterdag.de temp.is daar in ieder geval beter dan hier.geniet van de verdere omgeving en de gastvrijheid van de mensen. groetjes en een dikke kus van je jongste zus.

  • 17 Mei 2005 - 11:07

    Marianne:

    Leuk die onverwachte contacten. Zwemmen is weer eens wat anders dan lopen. Komen ook de andere spierbundels aan hun trekken. Maar prima dat het steeds goed gaat.De kaarsjes in de St. Jan hebben wellicht toch effect.Ik weet niet hoe ons optreden van a.s. zaterdag uitpakt nu de grootste gangmaker ontbreekt. Maar we doen ons best. Veel groeten en geniet ze!

  • 17 Mei 2005 - 14:46

    Ton:

    Rinus, ik heb je dubbele reactie's verwijderd; vraag aan Marianne hoe je dit kunt voorkomen. Zwager, zaterdag je beste beentje voorzetten hè, doe maar net zo goed als die lui uit Mierlo dan sla je geen gek figuur!

  • 17 Mei 2005 - 17:50

    Zijne Heiligheid De Paus:

    broeder Ton, gij zijt gezegend! bedankt voor de fietsen! de Paus.

  • 17 Mei 2005 - 17:58

    Danny En Mia:

    hallo Ton
    Wij lezen met verbazing hoe snel jij (pelgrim)Ton loopt,en wij proberen je op de landkaart bij te houden,en dat valt niet mee.Morgen 18 mei pas 7 weken onderweg een hele prestatie,ga zo door Ton wij wensen je nog vele mooie kilometers.

  • 17 Mei 2005 - 18:37

    Marloes:

    Ha Ton,
    Het lijkt wel of je in een avonturenroman terecht bent gekomen, als ik je bericht zo lees.
    Je zult iedere nacht wel goed kunnen slapen zeker, na zo'n vermoeiende loopdag en de indrukken die je opdoet. Ik houd het voorlopig op maximaal 1 kilometer lopen, het liefst in de ochtend. Voor de rest heb ik heel veel gezeild, dat gaat goed.
    Nou, ik ben erg benieuwd naar je volgende 'bladzijde'.
    Tot gauw,
    liefs van Marloes

  • 17 Mei 2005 - 20:35

    Kees En Jacqueline.:

    Ton.
    Altijd ook weer leuk om je verslag te lezen.Je bent al een heel eind weg en gelukkig gaat het prima met je.HOUDEN ZOOO.
    Groetjes.

  • 18 Mei 2005 - 08:45

    Dorrie:

    Hoi ton,
    Zo te lezen heb je het nog niet zo verkeerd daar met de leuke overnachtingsadressen! Een paar baantjes trekken is natuurlijk erg ontspannend als je al zo lang gelopen hebt. Hier gaat verder alles goed. De kleine groeit goed in mijn buik en de kinderkamer is bijna klaar. Nog veel wandelplezier en tot mails!!! Liefs dorrie

  • 18 Mei 2005 - 16:42

    D'n Beste Van De Familie:

    Ton,

    Fantastisch z'on blind date !! Daar droom je al jaren van !!
    Leuk om al die hartelijkheden mee te maken.
    A.s. woensdag is het oefenen van de polonaise voor zaterdag. Ik heb 't vreselijk in m'n rug dus heb ik een goed excuus.
    Dat zal ook wel voor anderen gelden dus die oefenen niet mee.
    Niettemin verwacht ik je nog steeds om de traditie in ere en de familie in het gareel te houden anders wordt 't z'on zootje.
    Geniet ervan maatje !!!

  • 19 Mei 2005 - 11:22

    Den Kouwe Kant:

    aan: den beste van de familie (slim Leo!!)
    via: Ton (sorry Ton)
    ik moest gisteravond werken, dus ik heb niet kunnen oefenen voor de polonaise.
    maar ik ga nog 2 dagen in training, want "een feest zonder polonaise is een dag niet geleefd "

  • 19 Mei 2005 - 17:33

    Harrie En Elie:

    Broeder Antonius,zoals je gister al begrepen hebt is gister alles bij ons niet zo goed verlopen. Gelukkig gaat het vandaag al veel beter. Heb je vandaag onderdak kunnen krijgen bij de Pastoor? Morgen ga ik zorgen dat het Spaanse boekje op de Post gaat. Ik zal er ook wat snoepjes bij doen want die van jullie Moeder zijn allang op. Het ga je goed en nog bedankt voor de aandacht en goede raad. Tot spoedig ziens.

  • 22 Mei 2005 - 19:53

    Leo:

    ha die ton.

    Ja ,as ik dè gewete ha wa drinke en zwemme ha ik ôk wel mee gegon.
    Ge beld altijd as terwa ge werkt moet worre.
    Beld ôk es as ter wa te fiste velt.
    En ge wit ut gewoon durlowpu.

  • 23 Mei 2005 - 10:20

    Marianne:

    hallo Ton
    Even laten weten dat het feest van leo en Marjo, geslaagd is.Onze voordracht is overgekomen evenals jouw felicitaties met de post.Iedereen moest vreselijk zijn/haar best doen om de aangeboden drankjes te verwerken.Leo heeft Marjo een luchtballonvaart aangeboden om ze in hogere sferen te brengen. Dit zou gisterenavond vanuit de Karpendonkse plas moeten hebben plaats gevonden.We hebben ze niet gezien maar de wind zal ze wel een andere richting hebben gewaaid.Zuid-Frankrijk zullen ze waarschijnlijk niet gehaald hebben.Groetjes weer en vermaak je.

  • 23 Mei 2005 - 11:25

    Marjo:

    Ha die Ton, ondanks dat je er niet was is het een geweldig leuk feest geweest. De familie heeft zich erg ingehouden, maar dat kwam vast omdat jij er niet bij was. Aan de polonaise ben ik niet ontkomen. Maar gelukkig bleef het bij eentje. Ik hoop dat je er een trappistje op genuttigd hebt daar in het Franse land, bedankt voor je kaartje. We hebben de ballonvaart nog te goed zondag 5 juni, want er stond te veel wind gisteren. Wel waren er de nodige supporters aanwezig. Goed herkansing 5 juni en als de wind goed staat wie weet waaien we nog over je heen. Wandel ze nog geniet van al het moois, wat het daar te bieden heeft en tot het volgende bericht of horens. dooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bergerac

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 93667

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: